مراقب کلاهبرداری اینترنتی در پوشش پرداخت فطره و کفاره باشید 

رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص کلاهبرداری‌های احتمالی در ایام پایانی ماه رمضان در پوشش پرداخت زکات فطره و کفاره روزه هشدار داد.

سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: متاسفانه کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوء استفاده و کلاهبرداری از مردم بهره می‌برند که آگاهی مردم نیز عامل مهمی در ناکام گذاشتن این افراد است.

او افزود: با نزدیک شدن به ایام پایانی ماه رمضان این نگرانی وجود دارد که افراد سودجو و فرصت طلب در بستر فضای مجازی بخواهند اقدام به کلاهبرداری یا سواستفاده از شهروندان در پوشش پرداخت  زکات فطره، کفاره و اینگونه موارد کنند که بدین منظور لازم است مردم دقت داشته باشند هنگام پرداخت زکات فطره و کفاره به افراد ناشناس اعتماد نکنند و فطره و کفاره خود را به نهاد‌های معتبر پرداخت کنند و این هشدار هم در مورد فضای حقیقی و هم در مورد فضای مجازی مورد تاکید است.

سرهنگ رضایی افزود: در فضای مجازی ممکن است افراد سودجو با طراحی سایت‌های جعلی، کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و به بهانه پرداخت فطره و کفاره اقدام به کپی کردن اطلاعات کارت بانکی و خالی کردن حساب بانکی آنان کنند؛ بنابراین، لازم است که شهروندان حتما به آدرس‌های اینترنتی توجه کافی داشته باشند و از کلیک کردن بر روی لینک‌هایی که از منابع ناشناس به عنوان خیریه ارسال می‌کنند، پرهیز کنند.

او بیان داشت: گاهی نیز ممکن است همین لینک ها، آلوده به بدافزار باشد و گوشی یا سیستم شهروندان را آلوده کند، از این رو توصیه می‌شود که از کلیک بر روی لینک‌های ناشناس که ممکن است به بهانه فطره، تبریک عید و ... باشد، پرهیز شود.

رئیس پلیس فتا استان کرمان از مرم خواست: نذورات خود را فقط به حساب نهاد‌ها و موسسات دولتی و قابل اطمینان واریز کنند و از پرداخت نذورات در سایت‌های نامعتبر و حساب‌های شخصی افراد خودداری کنند؛ چرا که ممکن است افراد سودجو این نذورات را جمع آوری کرده،؛ اما، آن را در راه گفته شده هزینه نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار